Consiliul Județean Brașov și Primăria Municipiului Brașov au organizat vineri, 3 martie, o întâlnire având ca scop informarea potenţialilor beneficiari privind programele de finanțări nerambursabile în domeniul cultural, derulate de cele două autorități publice.
Întâlnirea s-a desfăşurat la sediul municipalităţii braşovene, în format hibrid (fizic și online), ceea ce a permis o participare numeroasă.
Peste 50 de persoane reprezentând atât asociaţii şi fundaţii, cât şi instituţii publice de cultură s-au arătat interesate de finanţările care pot fi accesate de la cele două autorităţi publice, în acest an.
Din partea Consiliului Judeţean Braşov au participat vicepreședintele Szenner Zoltan, Imelda Tóásó – directoarea executivă a Direcţiei Management Proiecte, Nicoleta Iureş – şefa Serviciului Învăţământ, Cultură, Turism, Sport, Culte şi Relaţii Externe, şi Ramona Ganea – consilier superior în cadrul aceluiaşi serviciu, iar gazda întâlnirii a fost Nicoleta Cîrjan – şefa Biroului Relații Externe, Turism și Evenimente din Primăria Brașov.
Subiectele abordate în cadrul întâlnirii au fost:
– alinierea calendarelor de evenimente culturale finanțate de cele două autorități publice, Primăria Brașov și Județul Brașov, desfăşurate în municipiul Braşov, astfel încât să se evite pe cât posibil suprapunerea acțiunilor culturale;
– prezentarea noilor ghiduri de finanțare pentru cultură, care au suportat modificări datorate actualizării Ordonanței 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a proiectelor şi acţiunilor culturale.
În cadrul discuţiilor, participanţii au avut posibilitatea să ceară şi să primească lămuriri suplimentare de la iniţiatorii programelor de finanţare.