Astăzi au început oficial lucrările pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina-Săcele pe Valea Doftanei, un proiect important derulat de Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții (CNI) în colaborare cu antreprenorul Construcții Erbașu. Organizația de șantier a fost pregătită cu câteva zile în urmă, marcând astfel startul unui proiect mult așteptat în regiune.
Acesta este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră secundară semnat de Ministerul Dezvoltării și Compania Națională de Investiții. Totuși, modernizarea este destinată doar traficului comercial ușor și nu include o lărgire semnificativă a platformei drumului. Traseul rămâne dificil, cu numeroase serpentine și altitudini ce ajung până la aproape 1300 de metri.
Pe plan local și pentru turism, modernizarea DJ Câmpina-Săcele este considerată o veste excelentă, mult așteptată. Cu toate acestea, pentru zona critică dintre Comarnic și Predeal pe DN 1, impactul va fi indirect, ajutând la preluarea unei părți din traficul de tranzit dintre Ploiești și Brașov. Pentru turiștii cazați în stațiunile Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal, modernizarea acestui drum județean nu va aduce un ajutor semnificativ.
În ceea ce privește traficul local, mai utile vor fi centurile de la Comarnic și Bușteni, deși și aici se vor forma cozi la descărcarea în DN 1.
Pentru transportatorii deviați pe DN 1A Cheia-Săcele, pentru turiștii care vizitează stațiunile montane și pentru o legătură modernă între București și Brașov, singura investiție care ar putea rezolva problema traficului rămâne Autostrada Ploiești-Brașov. Guvernul intenționează din nou să realizeze acest proiect printr-un parteneriat public-privat, deși toate studiile de până acum au arătat că acesta nu poate fi susținut din taxa viitoare de autostradă.