Gropile de pe șosele continuă să fie o problemă majoră pentru șoferii din județul Brașov, în ciuda eforturilor autorităților de a repara carosabilul. Aceste lucrări, de multe ori incomplete sau de scurtă durată, lasă în urmă gropi periculoase și crăpături care reapar rapid, mai ales primăvara, indiferent de severitatea iernilor.
Consiliul Județean Brașov a început recent lucrări de reparații curente pe drumurile din zona Făgărașului. Cu toate acestea, șoferii raportează că multe găuri rămân neacoperite, reprezentând un pericol deosebit atunci când vizibilitatea este redusă. Astfel de situații sunt întâlnite, de exemplu, pe DJ 104 C (Recea – Săsciori – Hurez – Făgăraș) și DJ 103 F (Breaza – Pojorta – Voivodeni – Voila).
Bugetul pentru întreținerea și reparația drumurilor județene este mult sub necesar. Vicepreședintele CJ Brașov, Szenner Zoltan, a declarat pentru BizBrașov că în urma unui inventar realizat în februarie, suma necesară pentru lucrările de reparații se ridica la 45 de milioane de lei. Din păcate, această sumă nu a putut fi finanțată integral din bugetul județului. S-au făcut suplimentări mici pe parcursul anului, însă, conform lui Szenner Zoltan, doar sub 10 milioane de lei au rămas disponibile pentru reparații după achitarea lucrărilor de deszăpezire.
„Drumurile județene sunt împărțite în trei zone: Brașov, Făgăraș și Rupea. Pe zona Brașovului nu s-au făcut intervenții de doi ani. Anul acesta, am avut o alocare bugetară inițială de 27 de milioane de lei, dar după redistribuiri și ajustări, ne-au mai rămas sub 10 milioane de lei pentru reparații. Prioritizăm lucrările în funcție de traficul și problemele majore, dar nu putem face reparații complete pe toate drumurile”, a explicat vicepreședintele CJ Brașov.
Szenner Zoltan a subliniat că unele gropi sunt „restanțe” de anul trecut, fiind lucrări în garanție care nu au fost executate corespunzător. În zona Făgărașului, inventarul a relevat numeroase probleme apărute din cauza unei firme care a lucrat anul trecut. Constructorul a fost notificat și somat să facă reparațiile necesare, iar în cazul în care nu se conformează, lucrările vor fi realizate de actualul constructor, urmând ca sumele să fie imputate firmei responsabile.
Pe lângă problemele de reparație a drumurilor, există și gropi cauzate de lucrările pentru infrastructura de apă-canal care nu au fost refăcute corespunzător. Autoritățile refuză să realizeze alte lucrări până când constructorii responsabili nu aduc carosabilul la starea inițială, conform avizelor date.
Lucrările de aplicare a marcajelor rutiere sunt amânate până la finalizarea integrală a reparațiilor, pentru a asigura durabilitatea acestora. Vicepreședintele CJ Brașov asigură că toate sesizările șoferilor vor fi verificate și că va continua să supravegheze personal lucrările pentru a garanta calitatea acestora. Cu toate acestea, problema gropilor pe șosele rămâne un pericol constant, accentuat de un buget insuficient și de lucrările incomplete sau de proastă calitate realizate de anumiți constructori.