Fundația Comunitară Brașov, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, în parteneriat cu Romanian-American Foundation și patru finanțatori locali anunță cine sunt cei 5 finaliști ai ediției 5.0 a programului Științescu Brașov cu un buget de finanțare în valoare totală de 109.807 lei.
Fondul Științescu este un program dedicat educației STEAM, care finanțează și mentorează proiecte care ajută copiii să își dezvolte pasiunea pentru științe.
Fundația Comunitară Brașov, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, în parteneriat cu Romanian-American Foundation și patru finanțatori locali, susțin prin programul Științescu pasiunea pentru domeniile STEAM (științe, tehnologie, inginerie, artă și matematică) și le fac accesibile copiilor și adolescenților cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani.
Ediția 5.0 a acestui program este posibilă datorită finanțării acordate de către companiile Rap Group, Miele România, Duvenbeck și Pentalog.
Cele 5 proiecte care vor fi implementate până la final de mai, cu un buget total de 109.807 lei și care sunt menite să ajute la dezvoltarea orașului și să îl transforme într-un centru al științei și al inovației.
1. Education in Virtual and Augmented Reality – Grupul de inițiativă ArtByte – Buget: 21.987 lei
Obiectivul principal al proiectului este împărtășirea cunoștințelor despre noile descoperiri științifice, în special cele ce pot fi replicate de oricine. Dorește să insufle copiilor dorința de a merge mai departe pe un domeniu realist, precum știința și să continue cu explorarea în acest domeniu, implicându-se chiar ei într-un proiect. Astfel, sunt incluși în activități de tipul “do-it-yourself” (DIY), fiecare tânăr va lucra alături de un mentor pentru a dezvolta o aplicație de VR sau AR. Conținutul educativ creat va fi încărcat atât pe YouTube, cât și pe Tik Tok, Facebook, Instagram.
2. Metavers Studio – Academia de informatica – Fundația Partener Brașov – Buget: 22.000 lei.
Termenul Metavers se referă la un univers multiplu, alcătuit din mai multe universuri paralele percepute simultan, cel real și cele virtuale. Ideea proiectului este crearea unui studio în care beneficiarii să realizeze conținut, materiale video, software și proiecte inovative pentru activități VR și AR. Întregul proiect este destinat tehnologiilor VR&AR.
3. Clubul micilor inventatori – Grupul de inițiativă Tech Kids Academy – Buget: 22.000 lei.
Proiectul își propune să efectueze cursuri într-un mod non-formal în mai multe domenii de interes din aria STEAM, precum Arduino, grafică / printare 3D, Lego Mindstorms, programare Scratch, programare Kudo, programare Minecraft și inteligență artificială, în cadrul cărora se vor dezvolta 10 prototipuri.
Pentru o mai bună expunere, asamblarea acestora va fi înregistrată și încărcată pe TikTok, Instagram și YouTube, iar după finalizare, prototipurile vor fi expuse la muzeul de Științe din Brașov. Cursanții vor avea la dispoziția lor pe parcursul cursurilor mai multe echipamente și kit-uri specifice activității desfășurate, iar procesul de învățare va fi de tipul “do it yourself”. În cadrul acestui proiect 400 de tineri vor participa la aceste cursuri, să-și descopere pasiunile tehnice și să se dezvolte în această direcție.
4. SmartByte – Grupul de inițiativă Mountain Will – Buget: 22.000 lei.
Proiectul urmărește învățarea practică a beneficiarilor a unor concepte de bază privind AI&ML –
tehnologii moderne și de mare interes, prin 2 tipuri de activități principale, urmărind dezvoltarea
beneficiarilor pe mai multe planuri:
- Workshopuri introductive, unde beneficiarii vor învăța în mod practic, prin crearea de aplicații demonstrative tehnologiile AI și ML (ex. Roboți Conversaționali, Comenzi Vocale, Recunoașterea gesturilor, detectarea obiectelor etc.)
- Realizarea unui proiect competițional (Self Driving Car), de către o echipă de beneficiari, care să folosească tehnologii de AI și ML în vederea participării la expoziții și concursuri de profil.
5. S.O.S. TEAM – Grupul de inițiativă Caravana cu Lilieci – Buget: 21.820 lei.
Este un proiect-intervenție în urma căruia se va înființa un club de robotică în Școala Gimnazială din
Hălchiu, activitățile STEAM realizate în școală în acest moment fiind organizate sporadic sau deloc. Acest club de robotică va fi dotat cu imprimantă 3D și kit-uri de robotică și programare pentru a fi folosit recurent atât în orele de informatică și TIC, cât și la alte materii precum engleză, științe ale naturii, biologie, matematică, limbi străine, arte, etc.
Proiectul își propune să fie un start în școală pentru atragerea de resurse de tehnologie și organizarea recurentă de activități STEAM inovative la clasă, actualizând totodată nivelul de formare și abilități digitale ale profesorilor pentru ca aceste abilități să fie ulterior transferate elevilor.