În mijlocul munților, începe o nouă etapă a modernizării infrastructurii feroviare în România, odată cu începerea săpăturilor pentru două noi tuneluri pe linia ferată crucială Brașov – Sighișoara. Aceste lucrări majore, ce vor dura aproximativ trei ani, reprezintă un pas esențial pentru îmbunătățirea rețelei feroviare naționale.
La finele lunii, echipele de construcție vor demara lucrările pentru săparea celor două tuneluri, marcând astfel un moment important în modernizarea rutei Brașov – Sighișoara. Aceste tuneluri, cu o lungime totală de 24 de kilometri și o galerie dublă, sunt parte integrantă a efortului de modernizare a întregii linii de 112 kilometri dintre cele două orașe. Investiția totală pentru acest proiect, care se ridică la 5,7 miliarde de lei, este susținută de fonduri europene și are ca termen de finalizare anul 2027.
Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a subliniat importanța acestui proiect și a confirmat pregătirea pentru începerea lucrărilor cu patru fronturi de lucru, incluzând instalarea a două mașini tunelă (TBM-uri). Cu toate că procesul se va întinde pe o perioadă de aproximativ trei ani, este văzut ca un pas vital în completarea coridorului de transport feroviar, facilitând conexiunile eficiente către frontiera de vest a țării.
„Este primul proiect de o asemenea anvergură în sectorul feroviar din România, atât ca dimensiune, cât și ca efort financiar,” a subliniat Săvoiu.
Această modernizare face parte din planul de dezvoltare a magistralei feroviare Arad-București-Constanța, care traversează țara de la vest la est. De asemenea, în cea de-a doua jumătate a acestui an, vor începe demersurile pentru modernizarea tronsonului Brașov-Predeal, în lungime de 27 de kilometri, continuând eforturile de îmbunătățire a infrastructurii feroviare în România.