Un moment semnificativ pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România are loc vineri, 24 noiembrie, în București, unde Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va încheia contractele pentru primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș.
Makyol, constructorul din Turcia, este ales pentru cele două loturi, lotul 1 între Sibiu (Boița) și Avrig, cu o lungime de 14 kilometri, și lotul 2 între Avrig și Mârșa-Arpașu de Jos, cu o lungime de 20 de kilometri. Durata estimată pentru proiectare și execuție pentru toate cele patru loturi este de 4 ani.
Această înțelegere marchează o etapă semnificativă, Makyol devenind al treilea mare constructor din România, raportat la numărul de kilometri de autostradă contractați, după UMB și WeBuild.
De asemenea, după aproape 20 de ani de la contractul Bechtel, CNAIR semnează un nou contract crucial pentru dezvoltarea rețelei de autostrăzi. De această dată, constructorul român Erbașu primește contractul pentru lotul Suplacu de Barcău-Chribiș, în județul Bihor, cu o lungime de 26 de kilometri. Acesta este primul contract de autostradă pentru Erbașu, iar chiar dacă viaductul de 1,7 kilometri peste lacul de acumulare este realizat în proporție de 90%, nu este un proiect lipsit de provocări.
Aceste contracte reprezintă un pas important către extinderea rețelei de autostrăzi în țară și sunt parte a eforturilor semnificative ale României de a moderniza și dezvolta infrastructura rutieră, creând o rețea mai eficientă și mai accesibilă pentru cetățeni și economie.