Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Brașov a fost recent conectată la platforma națională pentru emiterea electronică a certificatelor de naștere și deces. Cu toate acestea, platforma nu poate fi utilizată deocamdată, potrivit unui anunț al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
MAI a declarat ieri că, începând de astăzi, platforma dedicată activității ofițerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață (naștere și deces), devine operațională la nivelul altor cinci municipii reședință de județ. Aceste municipii sunt Brașov, Drobeta Turnu Severin, Giurgiu, Reșița și Suceava.
De la lansarea programului, pe 18 aprilie, 334 de unități administrativ-teritoriale au fost conectate la sistem. Cu toate acestea, MAI a precizat că extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrative-teritoriale. În consecință, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv online cetățenilor nu este încă accesibilă.
În prezent, pentru obținerea unui certificat de stare civilă (naștere sau deces), persoana trebuie să se deplaseze la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare. Aceste documente includ cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, care poate fi eliberat atât în format digital, prin comunicarea unei adrese de e-mail ofițerului de stare civilă, cât și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului.
„Ulterior, activitatea de înregistrare a evenimentelor de viață (naștere și deces), desfășurată de către ofițerul de stare civilă, se va realiza în format digital”, a mai anunțat MAI. Extinderea Sistemului Informatic Integrat la nivel național are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.