Lucrările la autostrada Sibiu–Făgăraș au început sub coordonarea antreprenorului turc Makyol Insaat, care estimează că va avea nevoie de aproximativ 1.000 de angajați pentru realizarea proiectului.
Compania oferă salarii competitive, care ajung până la 1.500 de euro net pe lună pentru poziții specializate, conform platformei de recrutare Bestjobs și relatărilor Turnul Sfatului.
Primele lucrări de amenajare a șantierului au început deja la Cîrța, unde vor fi cazați peste 400 de muncitori, iar drumurile tehnologice pentru construcție sunt în curs de amenajare.
Pentru postul de inginer la birourile din Cîrța, salariul lunar variază între 1.200 și 1.325 de euro, fiind necesară o experiență de până la 10 ani și disponibilitatea de a lucra 9 ore zilnic, cinci zile pe săptămână. La Tălmaciu, un economist sau contabil poate câștiga până la 1.100 de euro, iar compania oferă transport pentru această poziție.
Totodată, un coordonator SSM, responsabil de monitorizarea măsurilor de securitate, poate primi între 1.300 și 1.500 de euro pe lună, cerințele postului incluzând o experiență minimă de 3 ani în proiecte mari de construcții, preferabil în lucrări de infrastructură de autostradă. Salarii atractive sunt oferite și pentru operatorii de utilaje, care pot câștiga în jur de 1.000 de euro lunar, iar specialiștii IT au un venit lunar între 1.200 și 1.300 de euro.
Antreprenorul și asociații săi dispun de un buget de 6,4 miliarde de lei pentru construcția autostrăzii Sibiu–Făgăraș, ce va avea o lungime de 68 de kilometri și un termen de finalizare de 4 ani. Pentru posturile mai specializate, inginerul Nobert Tătar precizează că vor fi necesari operatori experimentați, inclusiv pentru piloni forați și utilaje speciale.
Ionică Ținteanu, fost antreprenor, actualmente operator de excavator pe acest șantier, susține că există un interes ridicat pentru locurile de muncă de pe autostradă: „Sunt mulți prieteni care se interesează și vin în zonă. Azi am ajutat pe cineva să vină pentru o probă.”
În caz de deficit de muncitori, Makyol Insaat are în vedere aducerea a câteva sute de muncitori din Turcia și construirea a încă două baze de cazare de-a lungul traseului autostrăzii. Proiectul include 7 noduri rutiere și 12 viaducte, menite să reducă traficul intens de pe DN1, potrivit Turnul Sfatului.