Construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș prinde contur, cu drumuri tehnologice și o organizare de șantier amplă în zona Cârța, unde vor lucra peste 400 de angajați.
Proiectul, derulat de o firmă din Turcia, va include 68 km de autostradă, noduri rutiere și multiple structuri de traversare.
Primele etape ale lucrărilor la Autostrada Făgăraș – Sibiu au fost demarate, iar echipele din teren pregătesc drumurile tehnologice necesare accesului în șantier.
Pe lângă aceste amenajări, în zona Cârța se finalizează organizarea de șantier, unde vor fi amplasate birourile administrative, stațiile de producție de asfalt și betoane, dar și o platformă pentru parcarea și întreținerea utilajelor. Aici vor lucra peste 400 de angajați ai companiei de construcții din Turcia, Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS.
Proiectul pentru secțiunea Sibiu – Făgăraș a autostrăzii A13 cuprinde patru tronsoane, însumând 68,04 km, cu o valoare totală de 6,4 miliarde de lei (fără TVA). Cele patru tronsoane sunt:
- Tronsonul 1: Boița – Avrig – Mârșa (DJ 105G) – 14,25 km
- Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) – 19,92 km
- Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) – 17,61 km
- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Făgăraș – 16,26 km, plus drumul de legătură cu DN1 (5,6 km)
Traseul va include 7 noduri rutiere la Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni și Făgăraș, 24 de poduri peste autostradă, 63 de poduri peste obstacole naturale sau drumuri, 12 viaducte, 3 poduri pe drumul de legătură, două centre de întreținere, un punct de sprijin și patru parcări dotate cu toalete.
Construcția acestei secțiuni de autostradă este esențială pentru îmbunătățirea mobilității regionale și a conexiunilor rutiere în zonă, iar lucrările sunt programate să avanseze în ritm accelerat.
Sursa foto: DRDP Brașov