Primul tren electric produs de Alstom a pășit pe 4 decembrie pe șinele din România, marcând un moment semnificativ în modernizarea rețelei feroviare a țării. Deși inițial a fost programat să ajungă în această țară într-un timp mai scurt, mici defecte au fost identificate, iar compania Alstom lucrează intens pentru a le remedia înainte de etapa de teste.
Conform informațiilor furnizate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), trenul va fi dus în următoarele zile la inelul de teste de la Făurei, unde va parcurge probele necesare pentru a asigura siguranța și eficiența funcționării sale pe rețeaua feroviară românească.
În ciuda dorinței de a vedea trenul în circulație cât mai curând posibil, ARF estimează că, cel mai devreme, acesta va fi deschis pentru călători la sfârșitul lunii ianuarie 2024. Aceasta se datorează procesului riguros pe care trebuie să-l parcurgă, inclusiv efectuarea unor parcursuri de anduranță pe distanța de peste 10.000 km pe rețeaua feroviară românească.
Pe data de 14 decembrie, echipele de proiect ale ARF și Egis Rail au efectuat o inspecție amănunțită a trenului, în urma notificării transmise de Alstom. În cadrul acestei inspecții, nu au fost identificate defecte majore, însă furnizorul va remedia orice aspecte semnalate și va efectua demonstrații dinamice pentru a se asigura că trenul este pregătit pentru utilizarea publicului.
La finalizarea întregului proces, ARF va prezenta trenul publicului înainte de punerea sa oficială în circulație cu călători. Această etapă implică, de asemenea, obținerea autorizațiilor necesare din partea autorităților de siguranță în circulația feroviară.
În concluzie, intrarea în scenă a primului tren electric de la Alstom în România reprezintă un pas semnificativ către modernizarea și eficientizarea sistemului de transport feroviar, oferind speranțe că călătorii vor beneficia în curând de o opțiune de transport mai ecologică și mai avansată.