Proiectul de reabilitare a segmentului de cale ferată ce leagă orașele Brașov și Predeal se află acum în faza de evaluare pentru obținerea acordului de mediu. Cu toate că studiul de fezabilitate trebuia să fie finalizat în luna iunie, durata sa de execuție a fost extinsă cu trei luni, însumând un total de 33 de luni, după ce mai fusese prelungită cu 10 luni în august 2022.
Documentația tehnică a proiectului este în curs de revizuire pentru a primi avizele necesare. Proiectul, pentru care CFR a plătit 14,19 milioane de lei (fără TVA), sau 16,89 milioane de lei (cu TVA), asocierii dintre firmele Egis România, Egis Rail SA și Italrom Inginerie Internațională SRL, ar putea să includă construcția unui tunel nou de 7 km.
Această adăugare la proiect este, de asemenea, favorizată de Comisia Europeană și este proiectată să fie compatibilă cu o potențială linie de tren de mare viteză în viitor. În prezent, segmentul de cale ferată cuprinde deja două tuneluri – Tunelul Mare, cu o lungime de 937 de metri, și Tunelul Mic, care măsoară 104 metri. Ambele tuneluri, construite între iulie 1876 și iunie 1878, au nevoie urgentă de reparații și se găsesc între stațiile Timișul de Sus și Predeal.
Modernizarea anticipată a celor 27 km de cale ferată, care în prezent prezintă 12 restricții de viteză, se apropie de realizare odată ce acordul de mediu este obținut, marcând un pas semnificativ către îmbunătățirea infrastructurii feroviare a regiunii.