Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a preluat de la CNAIR contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic al Autostrăzii A3 Ploiești-Brașov. Cu toate acestea, nu există un orizont de timp clar pentru finalizarea lucrărilor.
Contractul pentru această autostradă a fost semnat încă din 2003, în perioada în care premier era Adrian Năstase, însă proiectul a fost amânat în mod repetat, fără ca lucrările să înceapă vreodată. Acum, proiectul a fost transferat către CNIR, companie înființată cu câțiva ani în urmă pentru a gestiona marile proiecte de infrastructură.
Contractul are o valoare de 46,5 milioane de lei (fără TVA) și prevede mai multe etape:
- Revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate (termen aprilie 2025)
- Realizarea proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire – PAC (termen 6 luni)
- Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție – PTE (termen 6 luni)
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a anunțat că s-a început o analiză a documentației preluate și s-a solicitat proiectantului, Consitrans S.R.L., o actualizare a graficului de execuție. De asemenea, CNIR intenționează să lanseze în licitație sectorul de autostradă Cristian-Codlea din județul Brașov.
Autostrada A3 Ploiești-Brașov va avea o lungime totală de 112 kilometri, pornind din zona de sud a Ploieștiului, în continuarea segmentului A3 București-Ploiești. Traseul include sectorul A3 Râșnov-Cristian, deschis circulației în 2020, iar punctul final va fi la Codlea, unde autostrada se va conecta printr-un nod de mare viteză cu viitoarea A13 Sibiu-Făgăraș-Brașov și A13 Brașov-Bacău.
După două decenii de întârzieri și eșecuri, autoritățile speră ca acest nou început să aducă, în sfârșit, progres în realizarea uneia dintre cele mai așteptate autostrăzi din România.