Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov vine în întâmpinarea
contribuabililor şi îi informează, cu privire la aplicarea unor măsuri de amnistie fiscală
și acordarea unor bonificații, următoarele:
Debitorii persoane fizice și juridice, inclusiv instituţiile și autorităţi publice, pot
beneficia de anularea de accesorii (dobânzi și penalităţi) aferente obligațiilor
bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de către organele
vamale, dacă se sting prin orice modalitate toate obligaţiile bugetare principale
restante la data de 31 august 2024.
De asemenea, se anulează dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile aferente
diferenţelor de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar prin declaraţie
rectificativă cu scadenţă anterioară datei de 31 august 2024 inclusiv, dacă declaraţia
rectificativă este depusă începând cu data de 1 septembrie 2024 până la data
depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, nu mai târziu de 25 noiembrie 2024.
În cazul persoanelor fizice se anulează și o parte a obligațiilor principale
restante înregistrate pe CNP, în procent de 50% pentru obligații principale cu un
cuantum mai mic de 5.000 lei și de 25% pentru obligații principale mai mari de 5.000
lei.
Pentru a beneficia de aceste facilități fiscale, contribuabilii pot să depună
opțional o notificare, nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 și trebuie să îndeplinească
următoarele condiții:
- să depună în mod obligatoriu o cerere de anulare cel mai târziu până la data de 25
noiembrie 2024; - să stingă obligaţiile bugetare principale restante la 31 august 2024;
- să stingă obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal
central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii
cererii de anulare a accesoriilor inclusiv; - să depună toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii
cererii de anulare.
Persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau
exercită profesii liberale vor depune cerere de anulare separat pentru codul unic de
înregistrare fiscală și pentru CNP, iar organul fiscal verifică îndeplinirea condițiilor
distinct pe fiecare tip de cod.
Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
Page 2/3
Facilitățile se aplică și în cazul deciziilor de impunere emise ca urmare a unui
control fiscal în derulare la data de 6 septembrie 2024, data intrării în vigoare a OUG
107/2024, pentru obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31
august 2024, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: - toate diferenţele de obligaţii bugetare principale individualizate în decizia de
impunere sunt stinse prin orice modalitate, până la termenul de plată prevăzut de
lege; - cererea de anulare a accesoriilor se depune în termen de 90 de zile de la comunicarea
deciziei de impunere, sub sancţiunea decăderii.
Se supun anulării și dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile aferente obligaţiilor
bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv şi stinse
până la această dată dacă: - sunt stinse obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal
central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii
cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, nu mai târziu de 25 noiembrie 2024; - sunt depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data
depunerii cererii de anulare.
Contribuabilii plătitori de impozit pe profit sau de impozit pe veniturile
microîntreprinderilor, care au achitate datoriile faţă de buget la zi, beneficiază de o
bonificaţie de 3% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe veniturile
microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024.
Bonificaţia se acordă contribuabililor care îndeplinesc următoarele condiții: - au depus toate declaraţiile conform vectorului fiscal;
- au stins integral și la termenele prevăzute de lege obligațiile privind impozitul pe
profitul anual/impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului 2024; - nu înregistrează nicio altă obligaţie fiscală/bugetară restantă la termenul legal
pentru depunerea declaraţiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent
anului 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile
microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024.
Organul fiscal central constată din oficiu îndeplinirea condiţiilor pentru acordarea
bonificaţiilor prin emiterea unei decizii, după expirarea termenului de depunere a
declaraţiei privind impozitul pe profit anual aferentă anului fiscal 2024 și după
expirarea termenului de depunere a declaraţiei privind impozitul pe veniturile
microîntreprinderilor aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024.
Sumele care fac obiectul bonificaţiei nu se restituie, ci se utilizează pentru
compensarea cu obligaţiile fiscale ale contribuabilului.
Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
Page 3/3
Contribuabilii pot obţine informaţii suplimentare : - privind noutățile legislative prin accesarea site-ul www.anaf.ro Secțiunea Asistență
contribuabili / Legislație / Buletin informativ fiscal; - prin intermediul Serviciului Spaţiu Privat Virtual – Formularul Unic de Contact,
Secţiunea Asistenţă şi îndrumare în domeniul fiscal; - telefonic, apelând Call Center-ul Asistență Contribuabili A.N.A.F la nr.
031.403.91.60.
Baza legală: OUG nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul
gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al
României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
(publicată în Monitorul Oficial nr. 905 din 6 septembrie 2024), publicată în Monitorul Oficial
nr. 905 din 6 septembrie 2024.