Deși speranțele pentru finalizarea autostrăzii Ploiești-Brașov au fost mari, progresul acestui proiect strategic a fost aproape inexistent în ultimii trei ani.
Potrivit unor estimări realiste, termenul de finalizare ar putea ajunge abia în anul 2040, deși CNAIR estimează un termen mai optimist pentru 2031, privit cu scepticism de publicul larg.
Proiectul autostrăzii, care ar trebui să lege Bucureștiul de Brașov, este împărțit în două secțiuni: Ploiești – Comarnic (49 km) și Comarnic – Brașov (58 km), cu o lungime totală de aproximativ 105 km.
Deși secțiunea București-Ploiești, de 56 km, este operațională din 2012, segmentul Ploiești-Brașov se află încă în faza de pregătire, nerealizându-se progrese semnificative nici măcar cu studiul de fezabilitate, necesar pentru demararea lucrărilor.
Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a criticat lipsa de avans a proiectului sub mandatul lui Sorin Grindeanu, subliniind că nu au fost realizate investigații în zonele de munte, proiectarea de detaliu, obținerea avizelor și acordului de mediu fiind toate într-un stadiu incipient.
„În ultimii trei ani, în mandatul domnului Grindeanu, proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov nu a progresat mai deloc, nici măcar cu prima etapă: studiul de fezabilitate. Investigații nu s-au făcut în zonele grele de munte, proiectare de detaliu, avize, acord de mediu, totul este într-un stadiu incipient.
Cum ne-am putea aștepta să fie gata în șapte ani, de astăzi, o autostradă montană când chiar și partea de pregătire – studiile și proiectarea sunt blocate? Ce să mai vorbim despre licitații, constructori, lucrări în teren?”, a declarat Drulă, pentru ziare.com.
Sursa foto: Libertatea