Anul viitor este programată lansarea licitației pentru un tunel feroviar de aproape 10 kilometri între Brașov și Predeal.
Deși linia ferată va fi proiectată pentru a susține viteze de până la 200 km/h, trenurile vor circula inițial cu o viteză maximă de 160 km/h, reducând astfel durata călătoriei cu 18 minute.
Costul proiectului de reabilitare a liniei ferate dintre Brașov și Predeal este estimat la 963 de milioane de euro.
Tunelul va avea două galerii separate, fiecare cu o cale simplă, pentru a permite evacuarea în caz de urgență.
„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au explicat reprezentanții CFR SA.
Construcția va fi realizată cu utilaje de tip Tunnel Boring Machine (TBM), conform standardelor necesare pentru eventuale extinderi viitoare în rețeaua de mare viteză, conform reprezentanților CFR SA, potrivit economica.net.