În urma unei întâlniri cu reprezentanții Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CASJ), s-a constatat că datoriile spitalului totalizează 27.151.460 de lei la 31 ianuarie 2024.
Creșterea repetată a prețurilor la medicamente și materiale sanitare, inflația și cheltuielile cu utilitățile, alături de o creștere a numărului de pacienți tratați în condițiile unui număr mai mic de paturi convenite cu CASJ, sunt principalele motive ale stării financiare precare a spitalului. Deși valoarea serviciilor medicale furnizate și validate de CASJ pentru anul 2023 este de 112.800.120,50 lei, valoarea contractată și decontată a fost de doar 106.286.475,97 lei.
În lipsa posibilităților de intervenție ale Consiliului Județean Brașov, care nu poate acoperi arieratele rezultate din cheltuielile implicate de asigurarea serviciilor medicale, președintele Todorică Șerban a inițiat elaborarea unei Hotărâri de Guvern pentru alocarea unor sume din fondul de rezervă al Guvernului, astfel încât să fie acoperite datoriile spitalului. Echipele de specialiști lucrează deja la fundamentarea acestui proiect, care urmează să fie înaintat Guvernului cât mai curând posibil.
În paralel, conducerea Consiliului Județean intenționează să solicite sprijinul Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România pentru a aduce problema fondurilor insuficiente cu care se confruntă și alte spitale publice din țară în atenția Ministerului Sănătății și a Ministerului Finanțelor. Este necesară o modificare a modalității de contractare pentru spitalele clinice județene de urgență, având în vedere importanța strategică și regională a acestora.